Selasa, 3 Mei 2016

Mereka ...... istimewa

Aku kenal dia masa kami sama-sama bersekolah di MGS Ipoh. Dia dari Bidor aku dari Tapah Road. Di asrama kinta kami ditemukan.

Jun nama panggilan mesranya. Anak sulung dari 6 adik beradik. Manis, lembut dan baik hati.

Kami bersama sehingga tingkatan 5. Tamat spm kami bertebaran ikut haluan masing-masing. Dia ke MPPM Melaka dan aku ke ITM Manjung. Tahun 80an tak ada kemudahan telefon selular. Yang ada public phone. So kami lost contact sekejap.

Tamat belajar aku bekerja di kedai singer di Bidor (aku ada cerita dalam entry aku sebelum ni). Dan Jun mengajar di sekolah kebangsaan di Bidor. Entah macamana asalnya aku pun dah lupa macamana aku boleh duduk di rumah keluarganya.

Sungguh mereka keluarga yang amat budiman. Arwah ayahnya Pakcik Man tak banyak cakap tapi selalu tersenyum. Makcik Aina riuh orangnya. Rajin berbual. Dan yang paling best pandai memasak. Tak hairanlah anak-anaknya pun pandai memasak. Dengarnya Awin pun dah buka bisnes makanan di Pandan Indah.

Junaina Othman - saya bangga menjadi sahabat awak!



Satu hari nanti saya pasti akan ke sana - Yakin Usaha Cafe, menjejak sahabat budiman saya❤

Tiada ulasan: