Sabtu, 7 Mei 2016

Happy Mother's Day

Dari pagi anak-anak dah ke Banda Hilir. Nak ke DP kata mereka. Okay. Off they go.

Tinggallah aku berdua dengan anak angkat aku yang sekor ni. Nilo. Aku ke dapur dia ke dapur. Aku ke depan dia baring sebelah aku. Boring tengok muka aku, dia lepak kat luar.




Penat golek-golek tengok 📺. Habis semua channel aku tekan. Bosan. Nak masak awal lagi. Lagipun depa semua takde kat rumah.

Aku on 📻 Sinar FM di tv. Tutup kipas. Sapu lantai. Mop. Dari depan ke belakang. Dari luar ke dalam bilik. Best jugak. Mop lantai sambil dengar celoteh DJ. Dapat juga badan berpeluh. Tiga round ooo. Rasa badan segar sikit lepas exercise. Puashati. Lantai bersih. Licin.

Siap mop lantai, mandi. Sambil tu sental bilik air pulak. Fuh! Lega. Sejuk mata memandang lantai bilik air nan berkilat.

Dah siap semua. Lepak balik depan tv. Mati akai balik tak tau nak buat apa. Hentam je la tengok cerita apa yang ada.

Pukul 12, Ma'ah staf ofis ku singgah. Baru turun dari bercuti di Cameron Highland. Dengan Maini dan Shila. Bestnya jadi depa. Cuti-cuti Malaysia. Ma'ah hantar dua pek strawberi dan coklat.


Di group chat mesej happy mother's day masuk lepas satu, satu.
Di fb tengok update kengkawan dengan jambangan 🌹.

Aku sensorang kat rumah colek strawberi dengan coklat.
Happy mother's day to me huhuhu😢😢😢.

Tiada ulasan: