Jumaat, 27 Mei 2011

SHARING IS CARING

Semalam, saya berkongsi maklumat bersama rakan-rakan sekerja dalam sesi perbengkelan.
Saya harus mengakui, tak mudah rupanya berdepan dengan audien dari kalangan rakan sejawatan, berbanding pelajar. Pun harus saya mengakui, banyak yang perlu saya perbaiki, bukan kerana tidak tahu, tetapi lebih kepada tersilap persepsi.

Sesi perbengkelan yang dirancang hanya bertujuan 'memandu' kawan-kawan dalam membuat analisa dan menghasilkan laporan di akhirnya. Jadi saya tidaklah mempersiapkan diri sebagai 'penceramah'. Rupanya saya tersilap mentafsir jangkaan kawan-kawan.

Sudahnya, saya 'dikritik' depan-depan oleh Che Ta (urusetia) melalui bisikan di telinga (akak, bagilah 'salam' dulu, intro bengkel ni nak buat apa, macamana nak download dari CIDOS akak), juga oleh peserta barisan paling hadapan (akak cakap laju sangat, slow lah sikit), dan dikomen oleh peserta baris tengah (akak, kami ni baru nak belajar, tak pandai macam akak, pelan-pelan la sikit).

Saya 'terlupa' bahawa audien saya semalam belum mahir tentang isi perkara yang akan dibengkelkan. Saya tersalah tafsir situasi. Kerana mereka adalah pensyarah seperti saya, saya mengandaikan mereka tahu dan faham isi percakapan saya. Itulah kelemahan saya yang paling ketara. Bak kata Diana dengan selambanya, memang part tu akak paling lemah.

Anyway, thanks to all for the comments. Thanks for being there. Saya sangat-sangat berharap, perkongsian ilmu semalam dapat membantu kita semua melaksanakan tugas dan tanggungjawab dengan lebih berkesan.

And the most important thing is, do not forget to submit all the reports (CLO assessment and CLO/PLO analysis) to your respective Ketua Programs.

'Penceramah' yang tak cukup tauliah.

 Zanita, thanks for being there (dalam keadaan dia yang tak berapa nak kondusif)

KP & PKP DIN. Masa saya ambil gambar ni, Ain kata, kak posingnya tak berapa nak cun!

Yang sengih pandang kamera ni lah urusetia yang kutuk saya kat telinga tu!
Di tengah tu, Jem. Pagi ni nyaring suaranya minta pada saya salinan kurikulum, sebab nak sambung kerja semalam. SYABAS JEM !

Aksi PKP DPM. Style sangkut cermin mata tu sesuai sangat jadi PKP DPM. Sebijik!

Ni audien yang paling brutal bagi komen, Diana.

Aksi dan ekspresi wajah yang membawa pelbagai maksud.

Two in One. Satu briefing  by Ain, shared by both KP DPR & DIN.

Ati, the best lecturer, varian analisisnya negatif.

Yang tengah tu, Hanum audien yang paling pantas.
KJ turun padang. Thanks a lot for your moral support.

Yan, rakan se ad-hoc committee.

KJ dan 2 PKP DPI .

Tiada ulasan: