Jumaat, 30 September 2011

EXPLORACE


Alhamdulillah, setelah lama tidak menganjurkan aktiviti luar kelas untuk pelajar, hasrat terpendam sekian lama terlaksana sudah kelmarin, Rabu 28.9.2011.

Idea menganjurkan explorace saya utarakan kepada ajk kelab, bersempena sambutan kemerdekaan dan hari Malaysia. Dek macam-macam rintangan dan halangan, ianya hanya dapat dilaksanakan selepas sambutan berkenaan. So temanya pun kena tukar, Cabaran Pasca Merdeka. Peserta 145orang. 29 kumpulan. 20 urusetia. Saya kata pada Naim, kita kena catat dalam PSA Guinness Book of Record ni!

Puas juga ajk kena torture dengan saya, nak memenuhi prinsip dan objektif penganjuran aktiviti. Saya tekankan cabaran yang diketengahkan mestilah mencakupi 3 aspek - kognitif, afektif dan psikomotor. Ternganga mulut tiap ajk bila saya sebut kognitif, afektif dan psikomotor. Cik Azani selaku penasihat kelab, senyum aje di hujung meja. Puas kena marah bila soalan cabaran tak memenuhi ALO/PLO program!

Sehingga jam 1.30 tengahari hari aktiviti akan dilangsungkan, saya menghempas-pulaskan semua ajk, nak memastikan semua persediaan, peralatan dan worst case scenario, telah diambilkira. Sementelah Azani tiada kerana berkursus di luar, nak tak nak, mereka kenalah tahan dengan saya. Sampai ambil anak balik dari sekolah pun kena sub kat kawan (thanks Che Ta). Selebihnya saya serahkan pada Allah. Mudah-mudahan semuanya berjalan lancar.

Last minute, saya berjaya memujuk plus memaksa beberapa rakan pensyarah untuk join. Alhamdulillah dengan semangat waja, berbekalkan selipar jepun wakaf surau pensyarah, berbaju kurung, berterompah, mereka berjaya mengatasi anak-anak murid yang jauh lebih muda. To Haza, Hana, Shima, Lin dan Jem, thank you very much, for joining the games.

Lihatlah aksi-aksi peserta dalam menghabiskan semua cabaran demi 10 buah hamper!






Flag off by KJ








Melekat mata-mata ikan di sekeliling kelopak bunga raya.





Menggubah tanjak. jangan tak tau, ada peserta yang gubah tanjak berbentuk topi baba dari Cina.




cantum gambar PM ketiga. banyak yang siap, gambar Tunku. Kata peserta, kami nak cepat, janji gambar complete.






Prinsip Rukunegara. Semua peserta boleh jawab. Agaknya masa sekolah dulu kita dah selalu nyanyi Rukunegara!


Team pensyarah-pensyarah yang sporting!









Check point terkahir, pengiraan markah.







 Sesi rehat sebelum penyampaian hadiah.










Pemenang saguhati

Tempat ketiga


 
Naib Johan

Johan.


Terima kasih dan tahniah kepada semua yang terlibat secara langsung atau tidak langsung.

Tiada ulasan: